Thursday 23 November 2017

SE BUAH CENDERA HATI DARI SE ORANG RAKAN ISTIMEWA


Gambar di bawah merupakan se buah beg sandang dari jenama Charles Berkeley. Buatan England, merupakan hundred percent kulit lembu. Harga sebenar bila ditanya dari sale person di Leather Avenue, terperanjat juga saya. Tidak terdaya hendak saya percayanya.

Saya bukan nak bercerita pasal beg ini. Saya hendak cerita pasal lain. 

Pagi ini saya segar bugar sebab sebelum tidur malam tadi saya ngap OsteMetrix. OsteMetrix memang banyak membantu memulihkan tenaga saya. Saya suka sebab dia jenis herba.

Gambar hiasan

Semalam saya terkilan sikit sebab saya hendak ucap selamat jalan kepada kawan saya di airport tapi sebaik sahaja saya sampai ke situ dia sudah pun checkin ke dalam balai berlepas. 

Terasa malu saya sebab semasa saya bertolak balik dari Kansai International Airport, Osaka dia bersusah payah berjumpa saya di situ.

Sewaktu dia menghantar saya, tidak kelihatan langsung dia bersedih tetapi sebagai se orang yang  berpengalaman, saya memang arif tentang perasaan dia semasa itu.

Januari depan saya akan ke Jepun. Di sana nanti saya akan minta maaf secara berdepan. 

Kami memang rapat berkawan. Tapi belum pernah pun kami sembunyikan apa2 perasaan. Kami berkomunikasi secara direct sebab kami berdua rasa selesa begitu.

Andainya saya ingin mengambil kesempatan ke atas dirinya saya bila-bila sahaja boleh sebab dia jujur and she trusts me a lot. Begitu juga dia sebaliknya. 

Kami berdua bersahabat secara bersih (decent) who believe in ourselve and respect others. Kami sama-sama amalkan kepercayaan seperti di atas sebab jika kami hilang integriti, kami akan hilang identiti diri, hilang  sensitivity dan hilang diginiti. Kami berdua sayang dan sentiasa mempertahankan moral  kami. 

Bag di bawah ini merupakan hadiah dari dia yang saya terima pada malam terakhir dinner kami di Singapura.


(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Semua komen tidak akan dipadam. Sendiri komen sendiri bertanggongjawab. Video dan gambar dalam tulisan ini semata-mata hiasan.

23 comments:

  1. Betul tekaan saya, pasti Adam bercuti bersama si dia.. tapi lokasinya silap.. 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Umi boleh jadi ahli nujum.
      Thanks umi.

      Delete
  2. Hahaha. Umi boleh jadi ahli nujum.
    Thanks umi.

    ReplyDelete
  3. Rakan istimewa haruslah cenderahatinya pun istimewa :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Mrs A. Saya berkawan tak pilih jantina, bangsa, usia. If they are good i'll be as good as them. Thnks.

      Delete
  4. Betul tu Mrs A. Saya berkawan tak pilih jantina, bangsa, usia. If they are good i'll be as good as them. Thnks.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Begitulah tuan. Mereka di sana menghargai persahabatan.

      Delete
  6. 'platonic relationship' sesama bujang is ok for me..tapi kalau masing2 dh ada pasangan, that reletionship will create problems in the marriage..

    #cantik beg..mmg nmpk mahal..

    ReplyDelete
  7. Teman istimewa dan teman tapi mesra, jauh nilai persahabatan dari nilai cenderamata. Hubungan yang perlu dihargai & diingati.

    ReplyDelete
  8. bestnya ada rakan istimewa,,teringin pula rasanya.hai adam..moga sihat selalu ya...saya lama tak makan apa2 supplement...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sihat Irda,
      Supplement yg saya makan pun untuk membantu kesihatan sebab kebelakangan ni sejak berseorangan makan pun tak tentu. Masa makan pun tak tentu. So far dia membantu. Thanks Irda.

      Delete
  9. Entah kenapa aku suka membaca semua cerita disini, sekejap lagi aku kembali semula untuk membaca kerana dapur sedang memanggil untuk dibreskan pinggan mangkuk periuk belanga semua terbengkalai...adoiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Dapur tu lebih penting.
      Ini boleh dikemudiankan.

      Delete
  10. semoga persahabatan itu berkekalan, dapat hadiah yang menarik tu. aduh tak sempat berjumpa pula ye, tapi tak apa akan berjumpa lagi nanti kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persahabatan memang saya percaya boleh kekal cuma nak jumpa selalu agak sukar disebabkan jarak. Thnks aryan

      Delete
  11. Memang terkilan kalau x dpt memenuhi hajat dihati Kan. Tapi naknbuat macam mana benda dh berlaku. Pasrah saja mungkin Ada hikmahnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih dari terkilan mama. Tak naklah tunjukkan orang kita ni sosial tak pandai. Lagi pun hubungan yg clean. Itu yg sangat terkilan.

      Delete
  12. Sambil promote barang Shaklee nampak !!! Haha....
    Maiko dtg Singapore ke?
    Ke orang lain? Mak Banang udah pening nak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maiko yg datang. Saya tak tulis nama sebab kesah ni saya tulis di fb asalnya. Orang di fb tak tau siapa maiko. Itu yg buat bloggers keliru.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...