Tuesday 9 May 2017

I LIKE THE DISLIKE BUTTON



1) Facebook Chief Executive Mark Zuckerberg  says the company is - at long last - responding to the desire for a "dislike" button on popular social media site.

"I think people have asked about the dislike button for many years. Today is a special day because today is the day I can say we're working on it and shipping it," Zuckerberg said during a Q&A at Facebook's headquarters. (Sept 15, 2015)

2) Tawaran Semperna Hari Ibu.  Hadiahkan-lah yang di bawah ini untuk mereka yang tersayang walau pun pemberian ini belum cukup mengatasi jasa mereka. Tawaran berjalan sepanjang bulan Mei, 2017.


Periuk nasi terbaik keluaran Korea. Kredit untuk Kini Tv


(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam. Ingat, sendiri komen sendiri pikul.

55 comments:

  1. Kan dah ada banyak emotion tu, boleh guna dah... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai, saja2 buat entry, nak menulis minggu ni asik travel je so, tulis yg mudah. Sebab dah beberapa hari saya senyap. Bimbang follower ingat saya dah tak menulis. Kesempatan menulis terhad beberapa hari ni. Thanks Mai.

      Delete
  2. saya pulak tak suka dislike button. kat fb kalau ada post atau status yg saya tak suka biasanya ignore je, same goes to youtube jugaklah. jarang click button unlike sbb taknak dorang down, haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butang dislike tu ada ketika perlu sebab dapat menggantikan komen2 negatif. Kadang2 komen negatif tu dibuat mengikut perasaan.

      Saya macam mazni jugak. Lebih suka ignore dari memberi komen buruk. Entahlah, kalau ada butang dislike mungkin saya guna untuk meseg yg teruk.

      Delete
  3. Dislike bertempat takper..takut dipersalahgunakan dan mengundang perasaan mengejek daan melukakan hati penulis Fb yang berkaitan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes yes, dislike mesti bertempat. Tak elok diguna sesuka hati. Sebab yg terima dislike juga manusia macam kita.

      Long time no see

      Delete
  4. Saya ingatkan senyap tu sebab travel ke Jepun, maklumlah kesayangan nun jauh di sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alya, senyap ni sebab masa nak menulis tu terhad sikit kebelakangan ni campur dengan malas. Bila lama stop menulis, nak bukak laptop pun jadi malas. Ke jepun tu dalam perancangan. Sebab bukan mudah juga nak tinggal kan rumah lama2.

      Delete
    2. Terima kasih singgah ke teratak buruk kita,
      adalah entri simple 3-4 hari lepas, terlepas pandang ya..

      http://mimialya1.blogspot.my/2017/05/bebelan-sempena-cuti-hol-pahang.html?m=0

      Delete
  5. If the dislike button exist, I would only use it dislike the negative or bashful comment.. =="

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada terbaca lagi tentang dislike button kat fb. Kalau tak silap saya fb sedang mempertimbangkan not to install the dislike button untuk jaga keharmonian friends dalam fb.

      Delete
  6. mesti ramai makan hati nanti bila dah ada button dislike tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan hati tu satu hal, ramai yg kena block pun satu hal bila button tu ada.

      Delete
  7. Saya rasa mungkin tak jadi install sebab dah lama sejak dia kata nak install. Sampai sekarang pun tak ada.

    ReplyDelete
  8. Mrs. A pun rasa button dislike tu tak jadi install tapi ada jer... apps untuk dislike button.

    ReplyDelete
  9. Macam2 cara kita boleh buat kalau dislike. Cuma masih ada orang tak tau caranya.

    ReplyDelete
  10. Macam2 cara kita boleh buat kalau dislike. Cuma masih ada orang tak tau caranya.

    ReplyDelete
  11. Mrs A, cuma kalau ada tu lebih mudah orabg menunjukkan tak suka.

    ReplyDelete
  12. takde butang dislike sebab taknak gaduh kot. elakkan benda negatif

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin jugak.
      Kadang2 mungkn ada yg suka2 klik dislike

      Delete
  13. dulu ada...sekarang dah ditiadakan...

    kalau tak like mungkin tak suka la kot

    ReplyDelete
  14. Replies
    1. Mark Zuckerberg dah kaji betul2, itu sebab sampai la ni tak ada button tu.

      Delete
  15. klu ada button dislike ni agak2 ramai tak yang bakal terasa hati.. still im neutral! apa aku kesah orang punya pendapat..mana nak boleh sama dgn apa yg kita suka or tak.. kan?~~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau button tu ada kat fb, saya rasa ada yg gunakan. Sebab senang

      Delete
    2. Dorsett pink,
      Husna kata betul. Nanti kat situ jadi medan perang untuk orang yg tak sabar.

      Delete
  16. Saya paling mundur. Tak ada ac fb. Jangan maraaa sibuk letak komen juga ha ha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun baru aktif kat fb.
      Kira baru sangat

      Delete
    2. saya pun mundur gak, tak ada account FB

      Delete
    3. Dorsett
      Mundur bukan kita nilai tentang ada atau tidak fb. Biar mundur tak ada fb asalkan minda tak mundur. Saya tau dorsett tak mundur sebab i follow your blog.

      Begitu jugak dgn in the swim. I follow hers. Bi dia, i suka.

      Delete
  17. dislike button ni xperlu ada, avoid negativiti kononnnya..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Tapi kalau komen cara menaip macam2 negatif yg boleh keluar. Kita je yg komen baik2, tapi orang lain, mencarut pun ada. I kbow.

      Delete
    2. tak patut komen macam tu kan en.adam.. if u have nothing nice to say, better don't say it at all. kan en.adam

      Delete
    3. Dorsett,
      I agree with u.
      Lain orang lain cara.

      Delete
  18. dah lama tak bukak fb... bertahun la jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sebenarnya baru 20 hari aktifkan fb. Itu pun sebab ada sponsor nak tengok fb saya. lepas aktifkan saya jarang jugak bukak. Rasa macam ta best. Macam2 meseg masuk. Meseg yg tak perlu. Gambar ikan goreng pun ada yg kongsi. Entah lah.

      Delete
  19. kdg2 harap gak fb ada butang dislike tu..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin tak jadi buat, sebab ura2 nak buat tu tahun 2015. Ni dah 2017. Takkan tak siap siap.

      Delete
  20. fb sebagai medium silaturahim...tapi jrg buka fb..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baru 20 hari aktifkan fb.
      Dikira saya ni amatur.

      Delete
  21. kalau ade button dislike tu alamatnye ramai laa yang bermasam muka nanti.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin fb tak jadi install tu.
      Dah 1 tahun sejak ura2 nak install tapi masih tak ada.

      Delete
  22. Yup..i like the dislike button too... but i believe it may trigger discomfort to some people which can lead to ^war^... kang rmai pulk yg dok perang Facebook kang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perang di fb memang dah ada tapi bukan pasal dislike button. Pasal politik. Bila ada dislike button nanti, lagi ramai yg join perang.

      T kasih gambar beca that you gave.

      Delete
  23. rasanya tak perlu button dislike tu

    ReplyDelete
  24. insyaallah nnt ada la button tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lebih setahun fb kata nak letak tu. Tapi tak ada pun. Mubgkin masih kaji tentang effect nya.

      Delete
  25. bg saya FB dh borink.. tua2 ni jarang nk bersosial sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya terpaksa aktifkan fb sebab ada sponsor nak tengok fb saya. Saya taknminat fb. Fren semua karut dlm tu.

      Delete
  26. Benci lah Fb, banyak masuk pm orang tak kenal πŸ˜‘πŸ˜•

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul tu.
      Saya aktif kan fb sebab ikut syarat my sponsor. Kalau tak saya tak onn kan. Blog is better.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...