Penulis tak perlu akur dengan hujah kamu


Sunday, 30 April 2017

When You Have The Right To Speak, It Doesn't Mean That You Are Right





(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©


Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam. Ingat, sendiri komen sendiri pikul.

Video dalam tulisan ini tiada kaitan dengan cerita, ianya semata-mata hiburan.

35 comments:

  1. Dalam semua keadaan, positif sentiasa ADA, jelas atau tidak sahaja.

    Sebab itu kita selaku dengar.. Ambil yang positif, lihat dari sudut positif...
    Paling afdhal, positive plus..selalu disebut... Ada baiknya, ada rahmatnya, perancangan Allah lebih baik..

    Bagi sesuatu keadaan atau suasana yang sudah positif.. Ucapkanlah Alhamdulillah..

    Kena ungat, yg baik atau berjaya itu bukan datang dari pandai kita, tetapi dari Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam minda yg negatif memang terdapat benda yg positif. Saya setuju ni tuan.

      Benda2 yg negatif memang ada peluang untuk kita usahakannya jadikan positif. Bila dapat menukarkan ke positif kita berjaya dalam dua hal, pertama minda tidak berserabut nengan fikiran negatif, yg menjadikan stress yg kita tida tau puncanya. Ke dua kita dapat menguatkan kuasa positif yg mengawal minda menjadikan fikiran lebih terbuka.

      Malangnya, di minda yg ada hanya image yg kabur, itu yg susah nak nampak benda yg positif.

      "ambik yang positif dari sudut positif," so truthful

      Delete
  2. Kadang-kadang org yg betul lebih suka diam...makin byk cakap nanti boleh mengundang lebih banyak masalah. Bila dua negatif bergabung, mereka sendiri2 yg perasan apa yg mereka fikir itu betul...hukum matematik tak masuk campur dgn hukum perasaan...haha :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdiam diri memang perbuatan yg elok melainkan bila diminta untuk bercakap. Kalau asik bercakap bimbang terlepas cakap.

      Delete
    2. Setuju maths tak sama dgn hukum perasaan so dua negatif jadi positif tetap tak sama dgn dua keselahaan.

      Delete
    3. Setuju dengan linda - lebih baik diam walaupun diri dipihak yang betul untuk mengelakkan perselihan faham makin jadi teruk

      Delete
  3. Betul sangat2.
    Kalau kita di pihak yg benar..
    lambat laun.. terbongkar sendiri..
    Allah yg bongkarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu nama dia hukum karma kan kan. Kadang2 orang ksta dunia itu bulat. Ada juga orang kata kesalahan dia dibayar cash. Thnks

      Delete
  4. When someone speaks about bad things of other people, it could be a way to hide all bad things that he is doing.

    Thinkbwisely..

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree with u.

      Telling the truth is the Islam way of life. But we Muslims still talk bad about others, the reason are: jealousy, inferiority, lack of courage: Some people hate to confront others directly and as a result they prefer to talk about them in their absence,p. Weaknes, when they believe that they can't get their rights back from them. Thank u for yr comment.

      Delete
    2. Agreed 100% with u en. Adam

      Delete
  5. setuju lah dengan statement ni. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are rite. Jawapan nad serupa macam Linda kat atas tu. Matematik tak boleh dicampurkan.

      Delete
  6. betul tu, lain orang lain pendapatnya
    bila kita bercakap pun kena fikir orang lain juga, huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah, kadang2 kita lupa tu.
      Kadang2 kot.

      Delete
  7. If they think they have the right to talk let them. If they think they are right let them just talk/sing to the cows.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, yes. They have the right singing to the cows.
      Itu burung tiung.

      Delete
  8. so tak tahu siapa akan jadi positif melainkan salah seorang akan admit kesalahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ada yg nak admit tapi memang tak ramai. Itu sebab ada pepatah kata, menegak benang basah.

      Dalam hati pun kadang2 tak mengaku salah. Kan kan

      Delete
  9. Replies
    1. Zaman sekarang sebab mulut poket binasa. Kan kan.

      Delete
  10. Zaman sekarang sebab mulut poket binasa. Kan kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab mulut poket binasa..... sebab mulut poket binasa..... sebab mulut poket binasa..... cam menarik jer peribahasa ni, makin ulang, makin dekat di hati..

      Delete
  11. betul sangat. i ni jenis yang tak pandai nak direct balas kata2 org even i tau i betul.
    balik kena pikir2 dulu. sedih kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah dengan saya.
      saya biasanya diam je.
      senang.

      Delete
    2. Sama gak ngn saya en. Adam. Saya akan diam jer walaupun saya tahu saya betul, sebab sy percaya KEBENARAN akan terbukti jua satu hari nanti

      Delete
  12. Replies
    1. Memang betul pun tuan. Bulan puasa ni elok kita gam mulut supaya puasa kita tidak terganggu.

      Delete
  13. benda terlepas cakap ni boleh tengok banyak dalam fb, ramai2 komen bila ada isu berbangkit. Adoi sedapnya tengok depa komen..bantai kiri kanan macam la depa ada kat tempat kejadian atau depa kenai sipelaku. Lagi2 pula yg posting tu kelas diva....mak oii..lagi banyaklah tukang jampuk jadi tukang kipas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang2 orang yg komen tu tak baca pun. Main hentam je. Masing2 nak mengampu kawan. Itu yg terjad macm tu.

      Delete
  14. Kadang2 orang yg komen tu tak baca pun. Main hentam je. Masing2 nak mengampu kawan. Itu yg terjad macm tu.

    ReplyDelete
  15. Kadang kala orang yang banyak bercakap tu sebab nak tunjuk dia hebat..tapi dalam masa yang sama dia mendedahkan kekurangan dan kesilapan yang ada dalam diri..sebenarnya, berdiam diri itu adalah pilihan yang lebih baik baginya..

    Kalau kita berhadapan dengan orang sebegini tak perlulah bertekak, kerana ia hanya akan mengundang situasi yang buruk..lebih baik kita diam kerana diam itu tidak bererti kita salah atau mengalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada irang bukan berhujah tapi bertengkar. Itu yg malas nak layan.
      Thnks edya.

      Delete
    2. betul, malas nak layan pertengkaran tu.. lagi banyak bercakap lagi teruk jadinya..

      u r welcome en.adam

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...