Sunday, 26 March 2017

TAJUK ENTRY: SUAMI ISTERI. SAYA TAK TAU NAK LETAK TAJUK LAIN



Kat bawah ni cerita lain. Tak ada kena mengena dengan gambar kat atas.

Sepasang suami isteri sedang bermain golf dan sebaik sahaja mereka melepasi lubang pertama, tiba-tiba isterinya menjerit-jerit:

ISTERI:  Abang. Abang. Tolong bang.

SUAMI:  Kenapa?

ISTERI:  Ada pacat gigit. Melekat ni.

Suami dalam keadaan takut-takut tolong tanggalkan tapi tak berjaya. Suami telefon doktor kelab golf situ.

DOKTOR:  Hello.

SUAMI:  Doktor, isteri saya digigit pacat.

DOKTOR:  Buangkan-lah. Tak kan nak suruh saya pulak. Janganlah panik.

SUAMI:  Dah cuba, tak berjaya.

DOKTOR:  Cuba bakar dia.

SUAMI:  Saya tak ada mancis.

DOKTOR: Suruh bini awak biarkan aje. Bila dah kenyang nanti dia jatuh sendiri. Kat mana tu?

SUAMI:  Antara lubang pertama dan ke dua. 

DOKTOR:  APA? Antara lubang pertama dengan lubang ke dua! Merbahaya tu, saya datang ni, saya belari. Tunggguuuuu.



(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Penulis tidak bertanggong-jawab terhadap komen yang menyalahi undang-undang, menyentuh sentimen agama dan kaum serta individu. Segala risiko akibat ulasan atau  komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengulas sendiri.

Video dan gambar dalam tulisan ini tiada kaitan dengan cerita, ianya semata-mata hiburan.

21 comments:

  1. Gambar pertama menakutkan hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambar tu mencerita niat suami.
      Kita buat gambar tu sebagai hiburan je lah yati.

      Delete
  2. Sometimes your postings reminds me a bit of a Pak Haji who lives across the ocean..at times he can be serious, informative, funny, poetic, hilariously cheeky, but is truly an amazingly talented blog writer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am happy you said that i am macam pak haji. And not pak lebai. Pak lebai is kambing to pak pandir.

      Delete
  3. cerita yang memberi tafsiran yang lain mengikut cara pemikiran masing-msaing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju fgn tuan. Setiap penulisan bergantung kepada kefahaman pembaca. I am glad tuan got the message.

      Delete
  4. kesian doktor tu..berlari nk selamatkan pesakit..hihi..lenkali tnya specifically..lurus bendul sang suami, selurus kayu golf..auami tu akauntan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tau suami dia kerja spa. Tapi dia bukan doktor.

      Delete
  5. Replies
    1. Saya setuju tu tusn, persepsi. Di situ kita nampak ada miskomunikasi. Sebab suami beri tau tempat kejadian tapi dr ingat tempat pacat tu berada.

      Its just a short joke.

      Delete
    2. *suami beri tau tempat di mana mereka berada ..... tspi dr

      Delete
  6. err..miscommunication ke ape tu huhu

    ReplyDelete
  7. well , just thinking what does doc want to do !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To help i believe.
      He's a doctor.

      Delete
  8. Mcm mcm versi dah saya fikir ni Adam...adoiyai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita tu menggambarkan kita semua. Miskomunikasi. Biasa tu, sebab kuta tak bertanya lebih lanjut.

      Delete
  9. Kdg2 kelakar, ia nampak simple tp yg byk menyusahkan diri sebab terlalu bergantung dgn org...walhal boleh diselesaikan dgn cara sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah. Kita suka bergantung dgn orang lain.

      Delete
  10. cerita yang mengundang pelbagai persepsi. apapun gambar tu gerun, kesian kat isteri tu kalau itu niat si suami.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...