Penulis tak perlu akur dengan hujah kamu


Monday, 27 February 2017

Apabila Jiran Bersembang







(This blog is our's and the stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.

Muzik is the world langguage

Penulis tidak bertanggong-jawab terhadap komen yang menyalahi undang-undang, menyentuh sentimen agama dan kaum serta individu. Segala risiko akibat ulasan atau  komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengulas sendiri.

Semua gambar dan video dalam tulisan ini tiada kaitan dengan cerita, semata-mata hiasan.

26 comments:

  1. Tak berapa faham bahasa omputih lah Dam.
    Tapi baca juga sampai habis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya selitkan sikit bahasa orang putih tu sebab ada follower2 senyap saya bukan melayu.

      Tajuk entry ni pun saya campur bahasanya.

      Delete
  2. A joke will always be a joke, it's only either people manage to catch the joke or not.. :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Some people manage to catch some meanings in jokes but it's the ability to take the joke.

      Delete
  3. Hehe..ada org faham lawak kita..ada org x berkesan dgn lawak kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes yes. Ada lawak yg bermakna, ada yg pengajaran tapi lawak kat atas tu semata mata ditulis untuk merapatkan diri dgn pembaca.

      Delete
  4. haha.. tertangkap sendiri.,. ape daa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bila menulis selalu berharap orang faham dgn makna tulisan saya. Saya percaya separuh dari pembaca faham makna lawak kat atas, yang separuh lagi tu lah pelawak.

      Delete
  5. Replies
    1. Hahaha.... dia kena tompang makan kat jiran dia untuk hari tu.

      Delete
  6. Assalaamu'alaikum wr.wb, Adam Ahmad

    Rupanya teka teki sudah dijawab sendiri, maka tak dapatlah nak teka tu... hahaha, penat je tanya.

    Salam sejahtera dari Sarikei, Sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam,
      Lama tak nampak.
      Ingatkan tak ingat sini lagi

      Delete
  7. Adam, i ni mmg susah nak ketawa kalau ada org buat joke. hubby kata i hati kering. hele

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tau memang ada orang yang susah ketawa. Ada jugak yg mudah ketawa. Bini saya pulak mudah ketawa. Bila dia tengok tv dia dulu ketawak bila ada part lawak. Dia jugak yg belum berhenti bila yg lain dah tak ketawa. Ketawa bersebab tak apa, jangan ketawa tak bersebab.

      Delete
  8. salam en.adam. apa khabar? sorry lama tak jejak kaki di sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khabar baik. Terima kasih menjengok. Singgah lah lagi boleh tukar pendapat.

      Delete
  9. sambunglah cerita maiko.

    ReplyDelete
  10. dia yang suruh teka, dia yang secara tak sengaja beri jawapannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tersilap kot.
      Kalau saya tak teka.
      Tak adil sebab dah tau.

      Delete
  11. kan dah rugi jiran kanan tu, teka teki yg memakan diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiran kiri se elok2nya jangan teka walau pun dah tahu.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...